Podręcznik Startupu to swego rodzaju instrukcją obsługi startupu. Co robić – od pomysłu, przez realizację, do stabilnego rozwoju. Nie jest to książka do przeczytania i odłożenia na półkę, a raczej do sięgania za każdym razem jak mamy rozpocząć kolejny etap prac, lub nie wiemy co dalej. Niezależnie od poziomu zaawansowania – wiedza wyniesiona z tej publikacji może zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy.

Autorzy: Steve BlankBob Dorf

Nie jest to publikacja do przeczytania na raz. Powinna towarzyszyć Ci przez cały rozwój Twojej firmy. Mimo, że w większości przypadków jesteśmy zwolennikami elektronicznej wersji książek – tutaj polecalibyśmy jednak wersję papierową. Z prostej przyczyny – dzięki temu będziesz łatwo mógł robić notatki, dodawać zakładki, czy korzystać z tabel i przykładów umieszczonych w publikacji.

Dla ułatwienia pracy z podręcznikiem został on podzielony na cztery części. Z pierwszej dowiesz się, czym jest Customer Development. Poznasz też jego manifest, czyli katalog czternastu zasad, którymi powinny kierować się startupy przystępujące do wdrażania tej metodologii zarządzania, opracowanej specjalnie dla nich. Następna część opisuje proces przełożenia wizji założycielskiej na szablon modelu biznesowego, a następnie na szereg hipotez, weryfikowanych przy udziale klientów. W części trzeciej znajduje się opis programu testów pozwalających zorientować się, jaka jest potencjalna rentowność Twojej firmy. Autorzy przygotowali też dla Ciebie listy kontrolne, pomocne przy sprawdzaniu postępów na kolejnych etapach związanych z realizacją procesu Customer Development.

Gdzie kupić?

Staramy się dla was znaleźć najkorzystniejsze ceny na książki opisywane przez nas. Dzięki partnerstwu z księgarnią biznesową Onepress (należącą do wydawnictwa Helion) – możemy zaoszczędzić Ci czasu spędzonego na poszukiwaniu ulubionej formy książki.